kat2

The (h)appening

Hver eneste dag hjelper vi våre kunder med råd om hvordan de skal og bør oppføre seg, prate og eksistere i digitale kanaler og sosiale medier. Vi kjenner Facebook, Pinterest, Twitter og Instagram som om vi skulle ha utviklet det selv. Vi kjenner trendene og har en idé om hvor det beveger seg. Vi deler stadig mer informasjon på nett, og mobilen har aldri vært oftere ute av lomma.

Morten Isachsen, Byråleder

Våren 2011, da vi var ekstra inspirerte og ønsket å utvikle vår kompetanse med mobile applikasjoner, bestemte vi oss for å gjøre noe litt annerledes. Vi ville lage noe vi kunne lære av, noe ukjent. Et eksperiment!

Hvordan ville vi gått frem om vi kunne laget noe eget? Hva kunne vi lære om vi laget en nettjeneste eller en applikasjon til mobilen, og deretter inviterte brukere til å ta del i det? Det kokte på kontoret.

Fribi ble født. En sosial markedsplass i lomma. En lavterskel, gøy og sosial tjeneste hvor man kan gi bort det man ikke trenger, og møte mennesker som trenger det. Løsningen kan på mange måter kalles en hybrid av aktører som Craigslist, Finn Swap.com og Listia.com. Derfor har vi valgt å lansere hele løsningen på engelsk, fordi den kan like gjerne benyttes på Manhattan, som i Oslo og Seoul.

Nå ryktes det at Fribi kommer ut i nye drakt i løpet av august/september 2013.

Etter ti måneder i App store, var tilbakemeldingene overveldende. Etter bare et døgn hoppet vi opp på 6. plass i AppStore og Fribi var blitt lastet ned over 1000 ganger. Dagen etter våknet vi til Fribis både i Sør-Korea og Australia. Elektrikere har gitt bort gratis elektrikertimer og andre har gitt bort både spaserturer, klemmer, pinnedyr og klesskap. Vi ble etter kun en uke plukket ut av Apple som “New and Noteworthy” og fikk omtale både i Finansavisen og i bransjetidene. Etter et par uker hadde over 1000 personer i Italia lastet ned Fribi og over 19 land var med på betatestingen. Vi fikk oppgradert Fribi til både versjon 1.1 og 2.1 før vi i august 2012 lanserte versjon 3.0.3 med ytterligere forbedringer. Dessuten lanserte vi også en etterlengtet Android versjon denne høsten.

I løpet av sommeren 2012 tilbringte vi mye til i San Francisco i USA med Fribi. Fribi ble som en av 72 internasjonale tech-startup (og nesten 1000 søkere) valgt ut til å delta og presentere på DEMO konferansen, for så å delta på Innovasjon Norges TiNC pilot noen måneder senere. Toppen av kransekaken spiste vi samme kveld som vi mottok Grand Prix for Fribi på den interaktive prisutdelingen Gulltaggen.

Følg gjerne Fribi facebook eller last ned app’en for iOS  eller Android.

— Se flere av våre arbeider: