gtp

It’s all about the bike

I løpet av én sesong skal Keith Tuffley sykle hver etappe av de tre etapperittene Giro d’Italia, Tour de France og Vuelta España på samme dag som proffene. Aktiviteten er en del av lanseringen til hans nye bærekraftige investeringsselskap, Neuw Ventures.

Anders Aakre

Søndag 4. mai startet Keith Tuffley på en 10.253 kilometer lang reise fra Napoli. Dette er en bragd ingen amatører har klart tidligere. Men for Keith Tuffley handler ikke syklingen om å vinne. Reisen handler om å finne svaret på hvordan vi mennesker kan leve bærekraftige liv og hvordan han selv kan bidra. På veien vil han diskutere ulike miljøutfordringer med noen av de menneskene i verden som kan mest om bærekraftig utvikling mens han passerer store deler av Europas varierte landskap og kulturliv.

– Miljøsaken er så kompleks at det er vanskelig for folk å bry seg. Målet er derfor å spre kunnskap om saken, og gjennom det forhåpentligvis skape følelser og etterhvert handling, sier Martine Kveim, produsent for Grand Tours Project.

Og det er nok dager til å snakke om saken. Tilsammen er det 63 dager på sykkelen og 63 inspirasjoner til bærekraftig utvikling. Hver dag med ny inspirasjon på websiden. Inviterte gjester har også vært med på å støtte prosjektet på utvalgte etapper, med blant annet Frederic Hauge kjørende i en elektrisk følgebil.

Grand Tours Project har oppnådd massiv nasjonal og internasjonal presse fra blant annet Eurosport, TV2, die Zeit, FranceTV, Trans World Sport og SBS Australia og det prestisjetunge bransjenettstedet cyclingweekly.co.uk.

Neuw Ventures skal rådgi, skaffe kapital til og investere i selskaper og idéer der hovedmålet er å gjøre verden mer bærekraftig.

Navnet, designprofilen og nettsiden til The Grand Tours Project er utviklet av Jimmy Royal.

The Grand Tours Project finner du på:
• grandtoursproject.com
• facebook.com/grandtoursproject.
Spesialfeature fra Die Zeit
• Innslag om prosjektet på Trans World Sport
• NEUW.COM

 

— Se flere av våre arbeider: